A hír:
Európában 12%-kal csökkent az autók iránti kereslet áprilisban, Magyarország és Románia viszont 50% feletti visszaesést produkált.
Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) közzétette az áprilisi újautó-eladási statisztikát. Összesen két olyan ország volt, ahol 2008 áprilisához képest növekedtek az eladások: Németországban, ahol nagy siker a roncsprémium, 19,4%-os volt a növekedés, Ausztriában pedig 12,8%-kal vásároltak több új autót a tavalyi évhez képest. A lista másik végén Nagy-Britannia (-24%), Spanyolország (-45,6%), valamint Magyarország (-51,5%), és Románia (-51,8%) áll. Az eredmények azt jelzik, hogy azokban az országokban a legrosszabb a helyzet, ahol az ipar nagy része külföldi kézben van, arányaiban több az elbocsátás, nagyobb a bizonytalanság, és nem részesült valamilyen állami támogatásban az autóforgalmazás.
Nézzük a magyar TOP10-et 2008-ból, mikor még vígan ugrabugrált a Pannon-puma:
1. Suzuki Swift
2. Suzuki SX4
3. Skoda Fabia
4. Suzuki Ignis
5. Ford Focus
6. Opel Astra Classic (Astra G)
7. Opel Astra H
8. Ford Fiesta
9. Volkswagen Golf/Jetta
10. Toyota Yaris
Egy rakás olcsóbb fajta kisautó elöl, a zombinapjait élő ős-Astra középmezőnyben. Grat!
Vagyis megint azok a kisemberek szívtak, akik hosszas számolgatás után megvettek egy kisautót 5 éves részletre. Hát most pár évig nem vesznek!
Azért megkérdezem az olvasótáboromat: vajon Magyarországon miért vesz boldog-boldogtalan új autót, mikor teszemazt egy új fos Suzuki Splash árából remek 5 éves Alfa Romeot lehet venni?