A minap új fogkefét vettem. Hosszú kihagyás után megelégedtem egy kommersz fogkefével, nevezetesen a Signal White System fantázianevű cuccal.
A termék állítólagos előnye a "hétköznapi" fogkefékkel szemben - tudjuk hogy ilyen nincs, mert minden fogkefe különleges - hogy a sörték között megbúvik egy S alakot formázó műanyag biszbasz, amely fehéríti a fogakat.
Ami miatt billentyűt ragadtam, az mégis a csomagolás mikéntje volt. A termék csomagolása túlmegy a már mexokott Kelet-Európának szánt imádnivaló ötnyelvűségen ( HU, RO, SK, CZ + a kötelező EN) , ami miatt semmiféle információ nem fér rá igazából a csomagolásokra.
Itt egy sumák import-csomagolással állunk szemben, csupán kétnyelvű (CH és B), tehát a terméket eredendően a Svájci és a Belga piacra szánták. Na ez megnyugtató, legalább nem lebutított, vagy csökkentett minőségű terméket vehetek kézbe, amit nekünk kelet-európai proliknak gyártanak a 10 éve leselejtezett gépsoron! :)
De térjünk a lényegre! A svájci-német nyelvű eredeti felirat emígy szól:
- specielle interdental-borsten
- eine gummi-lamelle mit perlit, die hilft, die zahne polieren
Tehát nagyjából "speciális fogközi sörték és egy perlites gumilamella amely segíti a fogak fehérítését"
Semmi több! Nos láthatjuk, hogy a kinti Unileveres kollegák nem kaptak agyérgörcsöt, hogy meggyőzzék a svájci és belga vásárlót.
Nem úgy mi!!! A lelkes magyar marketingesek a következő undorító papírmatricával látták el a fogkefe dobozát:
" Magyarország első számú fogkeféje! * + 19%-al hatékonyabb** PERLITET tartalmazó lágy gumilamella, amely segít eltávolítani az elszineződéseket. Különlegesen hatékony, a fogak közötti helyeket is elérő sörték 19%-al hatékonyabban!
* 2005 ös eladási adatok, AC Nielsen
** A lakossági felmérések szerint 19% al több lepedéket távoilít el, mint a tavalyi White System fogkefe"
Tényleg! Nem vicc.
Mondja már meg nekem valaki, hogy miért van erre szükség? Miért ez a nagy tülekedés, izzadás? Miért akarunk túltenni marketingben még az anyacég erőfeszítésein is?
Hogy mást ne mondjak a magyar lakosság 80%-a úgysem vesz fogkefét! :) Aki meg egy csepp ésszel rendelkezik a fogmosók között, az nem fos Ultra 360 meg White System csoda ál-fogkefét vesz, hanem elmegy a patikába és vesz egy tisztességes Curaprox-ot, ami nem túl szép, de legalább fogkefe. Üzenem az Unileveres marketinges csapatnak, hogy menjen haza 5-kor, mint a belgák és a svájciak, talán akkor a fogkefe is kevesebe fog kerülni.