Nos lezárult levelezésem az “Élőlanc Óbuda-Bekasmegyerért” tagjával, Kajner Péter-el a Hajógyári Szigetre tervezett beruházás és az azt körülvevő hisztéria, illetve népszavazás ügyében. Az alábbiakban közlöm a levelezés részleteit, amely úgy kezdődött, hogy levélben elleneztem a kerékpáros felvonulást a "Szigetért":
Kedves Soundria!Érdemes kilátogatni a szigetre, a volt hajógyári területre. ...(sic)
Nem éppen egy lepukkant, elhanyagolt terület,éppen ellenkezőleg. Az is igaz, hogy vannak helyek, amiket rendbe kellenerakni. A hajógyár megszűnése után 10 évig folyt itt hozzáértő, értékőrzőrehabilitáció, ami 2003-ban, a törvényellenes privatizációval félbemaradt. AHajógyári Sziget Vagyonkezelő az utolsó két évben nyereséges volt és üzletiterve volt arra nézve, hogyan tudja a rehabilitációt nyereségesen befejezni,a sziget tönkreépítése nélkül. Az, hogy ez félbeszakadt, az új tulajdonosnakköszönhető. Nem a "környezetvédők" álmodozása az, hogy lehet kis lépésekkel,a környéken lakók megelégedésére várost rehabilitálni. Mi abban bízunk, hogyha most ezt a tervet elutasítjuk, akkor erre lehetőség nyílik. Tisztelettel:Kajner Péter
nem tudom, mennyi idod van ram, de mindenesetre bocsulettel vegigolvastam a rendezesi tervet es nem tunik olyan szornyunek szamomra.
a Kepek is azt bizonyitjak, hogy a befektetoket foleg az deli csucsok erdekli, nyilvan az exkluziv "obol" miatt, ami a sziget deli harmada. Az eszaki parkos reszt erintetlenul hagynak. Megvalosulna egy csomo beruhazas, ami megkonnyitene a sziget megkozeliteset (pl Arpad hidi lehajto) es egyaltalan, nagyon kulturalt format ontene a terulet, raadasul ahogyan olvastam, biztositanak a kapcsolatot a sziget eszaki reszen tervezett gazgyari letesitmennyel is. Mint csillaghegyi kerekparozo csalados polgar, elsore kifejezetten udvozitonek latom a dolgot.
Mik azok az ijeszto dolgok, amit Szerinted rejtegetnek a nép elol? Oszinten erdekel a velemenyed a tisztanlatasom miatt.
Kedves Soundria ! Nem vagyunk "fejlesztés-ellenesek", mindent ellenzők. Bizony, ráfér a szigetre, hogy csinosítsák. Ugyanakkor mindezért túl nagy árat fizetnénk ezzel a beépítési mértékkel. Egy kerékpárút kijön pár millióból, a közcélú beruházások, a park rendezése sem egy olyan összeg, amit egy önkormányzat (pl. választások előtt :-) ne tudna mellényzsebből kifizetni, ha akarna. Azok a világraszóló beruházások, amiket az óriási méretű beépítésért cserébe ígérnek, üveggyöngyök, a várható károkról ugyanakkor nem esik szó. Bátorkodom csatolni a szakvéleményt, amelyet a befektető és az önkormányzat felé képviseltünk, illetve egy rövid cikket az ügyről. A fő probléma, hogy a sziget jellegétől idegen és túlzott méretű beépítést terveznek. Amennyiben ezt csökkentették volna, a tiltakozásunk és talán a népszavazás is elmarad. Üdvözlettel:Kajner Péter
Folyt. köv.