Hát vazze ez egy hőzöngős nap. Eddig is tudtuk, h a Metró beruházás egy megalomán baromság (mármint úgy, ahogy kitalálták).
Megmondta a VEKE is, hogy már a 30-as évektől tervezgették a gyorsvasúti hálózatot.
Aztán most itt járt az EU küldöttsége és elszörnyedt a várható költségeken, meg a sűrűre vett megállókon és lehet, h szigorít a finanszírozáson. Megaztán olvastam egy kis cikkecskét arról, hogy mi mindent lehetne Budapesten kezdeni abból a zséből, amit metróra költenénk, ime:
"JÁTÉK A SZÁMOKKAL
A 4-es metró építése hozzávetőleg 386
milliárdba fog kerülni a fővárosnak a jelenlegi számítások szerint. Ez
a közel 400 milliárd, szintén közelítő adatok alkalmazásával, az alább
felsorolt beruházásokra volna elegendő, melyek hatékonyság tekintetében
sokszorosan meghaladják az új metróvonal jelentőségét.
• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) 150 Mrd
• 5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) 50 Mrd
• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, budai kerületek tehermenetesítése) 20 Mrd
• a fővárosi autóbuszpark kétharmadának cseréje (kb. 1000 jármű) 50 Mrd
• villamosjárműpark és -pályák korszerűsítése (az UV-k kivonása a forgalomból) 50 Mrd
• a rossz minőségű utak felújítása (500 millió/km-rel és 100 km-rel számolva)
50 Mrd
• a Moszkva tér átépítése 20 Mrd
A
rendelkezésre álló összeget még el sem költöttük, mégis látványos
forgalomcsökkenést tapasztalnánk a városban. Ha ehhez hozzáadjuk az
M0-ás befejezését, amivel a tranzit-teherforgalmat kizárjuk
Budapestről, ugyan kicsit meghaladjuk a keretet, de az esetenkénti
útfelújításokon kívül nem találkoznánk dugókkal, a közlekedési zaj
kikerülne a gyérebben lakott külső városrészekbe, sőt még a
tömegközlekedés helyzetén is javítottunk. "
Forrás: klikk
Na ezt add össze! Én mindenesetre egy jó nagy szélvészt varázsolnék elő a sufniból és elsöpörném az összes hozzánemértő köcsög politikust ebből az országból.